Reklamačný poriadok spoločnosti Mapin s.r.o
Reklamačný poriadok
Ak sa vyskytne počas poskytovania služby vada, má objednávateľ právo vadu reklamovať resp. uplatniť si u poskytovateľa právo zo zodpovednosti za vady služby. Pre správne posúdenie reklamácie je nutné, aby objednávateľ písomne presne a riadne špecifikoval reklamovanú službu a jej vadu a takúto písomnú reklamáciu bezodkladne doručil poskytovateľovi a poskytol mu s tým súvisiacu súčinnosť. Pre tento účel je objednávateľ povinný predložiť poskytovateľovi nadobúdací doklad od dotknutej hnuteľnej veci.
Objednávateľ uplatňuje reklamáciu v sídle spoločnosti poskytovateľa, t.j. na adrese Mapin s.r.o. so sídlom Námestie Slobody 587/13 073 01 Sobrance, IČO: 54260515 alebo e-mailom na info@mapin.sk a to tak, že zašle písomnú špecifikáciu reklamovanej služby.
Na uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady (reklamáciu) musí byť predložený vyúčtovací doklad a doklad o uhradení odmeny. Bez predloženia predmetných dokladov začne poskytovateľ reklamačné konanie len pokiaľ objednávateľ iným vierohodným spôsobom doloží resp. preukáže, že reklamovaná služba bol poskytnutá práve poskytovateľom.
Poskytovateľ je povinný o prijatí reklamácie vyhotoviť potvrdenie a toto bezodkladne doručiť objednávateľovi elektronicky alebo poštou. Potvrdenie o reklamácii musí obsahovať identifikačné údaje objednávateľa, označenie reklamovanej služby a popis reklamovanej vady, ako aj predpokladaný termín vybavenia reklamácie.
Pri poskytovaní služby poskytovateľ zodpovedá za to, že služba je poskytovaná v súlade so zmluvou, t.j. že má kvalitu zmluvou požadovanú a poskytovateľom popisovanú, príp. že je služba poskytovaná minimálne v bežnej kvalite v akej sa služba takého druhu obvykle poskytuje, že zodpovedá požiadavkám, právnym predpisom, je v určenom zodpovedajúcom rozsahu a poskytovaná v súlade s dohodnutým spôsobom zodpovedajúcim účelu, ktorý poskytovateľ uvádza alebo pre ktorý sa služba obvykle poskytuje.
Poskytovateľ nezodpovedá objednávateľovi za vady, ak objednávateľ vadu služby spôsobil alebo zapríčinil sám, objednávateľ pred odovzdaním hnuteľných vecí na účely splnenia záväzkov poskytovateľa zo zmluvy o vade vedel, objednávateľ pred poskytnutím služby o vade služby a jej vzniku vedel, reklamácia objednávateľa odporuje povahe služby, objednávateľ sám zabalil hnuteľné veci určené na sťahovanie, úschovu alebo uskladnenie a poskytovateľ nemal možnosť sa s obsahom a stavom takto zabalených hnuteľných vecí oboznámiť.
Poskytovateľ je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
Poskytovateľ zodpovedá za vady služby po dobu 1 mesiaca od jej poskytnutia.
Ak nie je reklamácia vadnej služby, za ktorú poskytovateľ zodpovedá, uplatnená v záručnej dobe, právo zo zodpovednosti za vady zaniká.
Pri vadách služby, ktoré objednávateľ uplatní v priebehu záručnej doby, má právo aby bola vada bezplatne, riadne a včas odstránená. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť alebo poskytnúť zľavu z dohodnutej odmeny podľa charakteru vady.
Pri vadách, ktoré nemožno odstrániť má objednávateľ právo od zmluvy odstúpiť a požadovať vrátenie dohodnutej odmeny alebo jej časti (primeraná zľava z odmeny za poskytnutú službu) alebo právo požadovať poskytnutie náhradnej služby.
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na subjekt alternatívneho riešenia sporov. Počas alternatívneho riešenia sporov spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu.
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na poskytovateľa so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým poskytovateľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že poskytovateľ porušil jeho práva.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak poskytovateľa na žiadosť odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Strany sporu sú povinné spolupracovať so subjektom alternatívneho riešenia sporov a poskytovať mu potrebnú súčinnosť na dosiahnutie rýchleho a efektívneho priebehu alternatívneho riešenia sporu.
Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné.
Podrobnosti o vedení alternatívneho riešenia sporu sú upravené v Zákone NR SR č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.