Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Mapin s.r.o
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Čl. 1
Všeobecné ustanovenia
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti zmluvných strán vyplývajúce zo zmluvy uzatvorenej medzi poskytovateľom, ktorým je Mapin s.r.o. so sídlom Námestie Slobody 587/13 073 01 Sobrance, IČO: 54260515 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Košice I, oddiel: Sro, vložka č. 53021/V, zastúpená Matúšom Pinkovským, konateľom (ďalej len „poskytovateľ“) a objednávateľom, ktorým je podnikateľ podľa § 2 ods. 2 Obchodného zákonníka, súkromné fyzickej osoby nepodnikatelia (spotrebitelia) alebo iné subjekty, a ktorej predmetom je záväzok poskytovateľa poskytovať pre objednávateľa služby rôzneho druhu podľa dohody zmluvných strán a v rozsahu presne dohodnutom v zmluve alebo podľa cenovej ponuky poskytovateľa, ktorá musí byť písomne alebo elektronicky prijatá objednávateľom a záväzok objednávateľa za poskytnuté služby zaplatiť dohodnutú odmenu.
Zmluvné strany sa dohodli, že objednávateľ vlastnoručným podpísaním zmluvy s poskytovateľom (ďalej len „zmluvy“), záväzným telefonickým objednaním alebo elektronickým odoslaním záväznej objednávky poskytovateľovi, potvrdzuje, že súhlasí s tým, aby tieto všeobecné obchodné podmienky a ich ustanovenia sa vzťahovali na zmluvu uzatvorenú medzi nimi. Rovnako sa tieto všeobecné obchodné podmienky budú vzťahovať na všetky vzťahy medzi poskytovateľom a objednávateľom vzniknuté pri uzatváraní zmluvy, pri reklamácii poskytovateľom poskytnutých služieb, ako aj na všetky nároky z tejto zmluvy vyplývajúce.
Tieto všeobecné obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy uzatvorenej medzi poskytovateľom a objednávateľom. V prípade, že poskytovateľ a objednávateľ uzatvoria písomnú zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od všeobecných obchodných podmienok, budú ustanovenia zmluvy uprednostnené pred týmito všeobecnými obchodnými podmienkami.
Čl. 2
Objednávka, cenová ponuka, uzavretie zmluvy
Zmluva je uzavretá v momente záväzného akceptovania návrhu na uzavretie zmluvy resp. tzv. cenovej ponuky poskytovateľa objednávateľom písomne, telefonicky alebo elektronicky, t.j. vo forme e-mailovej správy objednávateľa zaslanej poskytovateľovi, pokiaľ nedôjde k písomnému uzatvoreniu zmluvy.
Pri objednávke je potrebné vyplniť nasledovné údaje ako: meno a priezvisko/obchodné meno objednávateľa, miesto trvalého pobytu/ sídlo, IČO pri podnikateľoch alebo dátum narodenia pri nepodnikateľoch v prípade úschovy hnuteľných vecí, emailová adresa objednávateľa a telefonický kontakt, zvolená služba, o ktorej poskytnutie má objednávateľ záujem, rozsah poskytnutia (množstvo a druh hnuteľných vecí, ktoré sa majú uschovať/uskladniť alebo presťahovať a osobitné požiadavky/služby s tým spojené ako balné, poistenie a pod.), adresa kde sa má služba poskytnúť, prípadne miesto nakládky a vykládky, požadovaný termín uskutočnenia služby iné. Objednávateľ je povinný upozorniť už pri objednávke poskytovateľa o všetkých vadách hnuteľných vecí určených na plnenie záväzku poskytovateľa zo zmluvy.
V prípade, ak hnuteľné veci určené objednávateľom na sťahovanie, úschovu alebo uskladnenie alebo pri plnení inej, objednanej služby vyžadujú osobitné zaobchádzanie, postupy alebo nakladanie s nimi, alebo majú osobitné vlastnosti, zaväzuje sa na tieto upozorniť objednávateľ poskytovateľa už pri objednávke s tým, že poskytovateľ si vyhradzuje právo odmietnuť poskytnutie objednanej služby, v opačnom prípade poskytovateľ nezodpovedá za vady vzniknuté na hnuteľných veciach a má právo od zmluvy odstúpiť. Tým nie je dotknuté právo poskytovateľa na náhradu škody.
Objednávateľ zadaním objednávky prehlasuje, že je vlastníkom hnuteľných vecí resp. je oprávneným držiteľom hnuteľných vecí alebo osobou oprávnenou konať v mene vlastníka hnuteľných vecí, má všetky potrebné zákonné povolenia, ktoré ho oprávňujú premiestňovať alebo inak disponovať s hnuteľnými vecami určenými na plnenie zmluvy a že tieto nenadobudol trestnou činnosťou. Zároveň objednávateľ zodpovedá za oprávnenie vstupovať do miesta ním označeného ako miesto nakládky a vykládky pri plnení objednanej služby, a to v celom rozsahu. Pre prípad, že sa niektoré z vyššie uvedených prehlásení ukáže ako nepravdivé, alebo pracovníci poskytovateľa vstúpia do priestorov určených objednávateľom ako miesto nakládky a vykládky neoprávnene, za všetky následky zodpovedá výlučne objednávateľ, ako aj za škodu tým spôsobenú, a to v celom rozsahu.
Cenovou ponukou sa pre účely týchto všeobecných obchodný podmienok považuje ponuka poskytovateľa na objednávateľom požadované služby podľa druhu a rozsahu ním zvoleného, ktorá v závislosti od druhu a rozsahu služieb obsahuje návrh odmeny poskytovateľa za ich vykonanie riadne a včas. Cenová ponuka poskytovateľa obsahuje údaje o druhu a rozsahu objednávateľom požadovaných služieb, ktorých poskytnutie je predmetom zmluvy, ďalej údaje o cene jednotlivých služieb, prípadne o výške osobitných predpokladaných nákladov vynaložených v súvislosti s poskytovaním služieb podľa zmluvy, údaj o termíne poskytnutia služieb, údaj o mieste kde sa má služba poskytnúť, prípadne miesto nakládky a vykládky a údaje o podmienkach a prípadnom osobitnom spôsobe poskytnutia služieb, údaje o poskytovateľovi a objednávateľovi, prípadne iné údaje. Poskytovateľ si vyhradzuje právo doúčtovať objednávateľovi nevyhnutné výdavky alebo náklady, ktoré preukázateľné vznikli počas alebo v súvislosti s poskytovaním služieb podľa zmluvy a ktoré neboli zohľadnené v cenovej ponuke poskytovateľa alebo v samotnej písomne uzatvorenej zmluve. Za uvedenie správnej špecifikácie a označenia rozsahu služieb (napr. množstva sťahovaných hnuteľných vecí a bremien) zodpovedá objednávateľ. Pre prípad nesprávneho označenia hnuteľných vecí je poskytovateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť a požadovať od objednávateľa náhradu vzniknutej škody.
Písomným, telefonickým alebo elektronickým akceptovaním cenovej ponuky poskytovateľa zo strany objednávateľa dochádza k uzatvoreniu zmluvy, pokiaľ zmluva nie je uzatvorená písomne. Pre moment uzatvorenia zmluvy je rozhodný moment doručenia akceptácie cenovej ponuky objednávateľom poskytovateľovi, pri písomne uzatvorenej zmluve moment jej uzatvorenia (podpísania) poslednou zo zmluvných strán.
Čl. 3
Práva a povinnosti poskytovateľa
1. Poskytovateľ je povinný poskytovať na základe cenovej ponuky prijatej objednávateľom služby podľa dohodnutého druhu a v dohodnutom rozsahu, kvalite a termínoch, hnuteľné veci prevzaté od objednávateľa poskytovateľom riadne opatrovať a v prípade potreby tieto riadne zabaliť a chrániť pred poškodením, scudzením a zničením. Tiež zabezpečiť, aby hnuteľné veci prevzaté od objednávateľa pre účely splnenia záväzku poskytovateľa zo zmluvy, boli počas poskytovania služby poistené pre prípad scudzenia, poškodenia, straty alebo zničenia, pokiaľ sa na takejto dodatkovej službe zmluvné strany osobitne dohodli. Zároveň je poskytovateľ povinný spísať s objednávateľom protokol o druhu a množstve odovzdaných hnuteľných vecí poskytovateľovi pre účely splnenia jeho záväzku zo zmluvy, pokiaľ o to objednávateľ poskytovateľa požiada.
2. Poskytovateľ má právo na riadne a včasné zaplatenie odmeny za poskytnutie služieb od objednávateľa.
Čl. 4
Práva a povinnosti objednávateľa
Objednávateľ je povinný prijať poskytovateľom poskytované služby vo vopred dohodnutom termíne a na mieste vopred dohodnutom, zaplatiť poskytovateľovi vopred dohodnutú odmenu za poskytnuté služby v dohodnutej lehote splatnosti vrátane všetkých vopred vyčíslených nákladov súvisiacich s poskytovaním služieb, nepoškodzovať dobré obchodné meno poskytovateľa. Objednávateľ je tiež povinný potvrdiť v protokole odovzdanie hnuteľných vecí poskytovateľovi pre účely splnenia jeho záväzku zo zmluvy a ich následne prevzatie svojím podpisom alebo podpisom ním poverenej osoby, pokiaľ o to objednávateľ poskytovateľa požiada.
Objednávateľ má právo na poskytnutie služby v rozsahu, kvalite, termíne a mieste dohodnutom zmluvnými stranami v akceptovaní cenovej ponuky poskytovateľa resp. v písomne uzatvorenej zmluve.
Čl. 5
Podmienky poskytnutia služby sťahovania, skladovania montáže a ich platobné podmienky
Objednávateľ je povinný umožniť poskytovateľovi splnenie záväzku poskytovať služby v rozsahu a spôsobom dohodnutým podľa zmluvy a poskytnúť mu pre tento účel nevyhnutne potrebnú súčinnosť, prípadne sprístupniť miesto poskytovania služby, resp. vykládky/nakládky ak ide o sťahovacie služby. V prípade, ak dôjde k omeškaniu poskytnutia služby zo strany poskytovateľa, poskytovateľ je oprávnený jednostranne predĺžiť lehotu na poskytnutie služieb podľa cenovej ponuky alebo zmluvy, a to aj opakovane, o čom je poskytovateľ povinný bezodkladne informovať objednávateľa a dohodnúť s ním nový termín ich poskytnutia. V prípade, ak objednávateľ odmietne prijať službu, resp. poskytnúť súčinnosť nevyhnutnú na splnenie záväzku poskytovateľa podľa zmluvy a v dôsledku uvedeného sa dostane poskytovateľ do omeškania so splnením svojho záväzku zo zmluvy, je poskytovateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť a/alebo požadovať od objednávateľa náhradu vzniknutej škody. V prípade, ak poskytovateľ prevzal hnuteľné veci určené objednávateľom na sťahovanie v mieste nakládky, ale objednávateľ nezabezpečí pre poskytovateľa sprístupnenie miesta vykládky, je poskytovateľ oprávnený tieto hnuteľné veci uskladniť vo svojom sklade a účtovať objednávateľovi skladné vo výške 0,40 EUR/m2 za každú jednotlivú hnuteľnú vec, to za každý deň jej uskladnenia. Pokiaľ v takomto prípade objednávateľ v dodatočnom termíne nie dlhšom ako 30 dní nezabezpečí dohodnuté alebo náhradné miesto vykládky predmetných hnuteľných vecí, je poskytovateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy, predať hnuteľné veci tretej osobe a takto získané peňažné prostriedky z predaja predmetných hnuteľných vecí si v celom rozsahu ponechať ako odplatu a náhradu škody, hoci ich cena bude zjavne vyššia ako poskytovateľovi vzniknuté náklady, primeraná odmena a ušlý zisk. Objednávateľ písomný, telefonickým alebo elektronickým akceptovaním cenovej ponuky alebo podpísaním písomnej zmluvy súhlasí s postupom podľa tohto bodu všeobecných obchodných podmienok.
Poskytovateľ je v prípade uskladnenia hnuteľných vecí oprávnený vyzvať objednávateľa na ich prevzatie aj pred uplynutím lehoty dohodnutej v zmluve, pokiaľ si objednávateľ nesplní svoju povinnosť zaplatiť dohodnutú odmenu poskytovateľovi riadne a včas. Pokiaľ v takomto prípade objednávateľ opakovane nereaguje na výzvy poskytovateľa, je poskytovateľ oprávnený najskôr po uplynutí 30 dní po poslednej márnej výzve objednávateľa, predať hnuteľné veci tretej osobe a takto získané peňažné prostriedky z predaja predmetných hnuteľných vecí si v celom rozsahu ponechať ako odplatu a náhradu škody hoci ich cena bude zjavne vyššia ako poskytovateľovi vzniknuté náklady, primeraná odmena a ušlý zisk.
Miestom poskytnutia služby je miesto uvedené v objednávke objednávateľa alebo prípadne iné miesto, na ktorom sa dohodli zmluvné strany v zmluve.
V prípade, ak poskytovateľ poskytuje pre objednávateľa služby súvisiace so sťahovaním hnuteľných vecí objednávateľa a tieto dopraví na miesto určené v objednávke ako miesto vykládky, je objednávateľ povinný prevziať tieto hnuteľné veci v predmetnom mieste osobne alebo zabezpečiť, aby ich prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na ich prevzatie a podpísať protokol o ich prevzatí, ak bol vyhotovený protokol o odovzdaní dotknutých hnuteľných vecí. Objednávateľ resp. ním pre tento účel určená osoba sú pri odovzdávaní a preberaní predmetných hnuteľných vecí povinní preukázať svoju totožnosť a v prípade zistenia zjavných vád na hnuteľných veciach, tieto v protokole riadne vyznačiť, v opačnom prípade sa má za to, že hnuteľné veci sú bezvadné.
V prípade ak bude potrebné odovzdanie hnuteľných vecí objednávateľovi opakovať z dôvodu neprítomnosti objednávateľa na mieste určenom, všetky náklady s tým vzniknuté znáša objednávateľ.
Objednávateľ je povinný skontrolovať hnuteľné vecí odovzdávané poskytovateľovi pre účely splnenia záväzku zo zmluvy a preberané od poskytovateľa po ukončení poskytovania služby. V prípade, že objednávateľ zistí, že hnuteľná vec alebo jej obal je mechanicky poškodený, je povinný túto skutočnosť oznámiť poskytovateľovi najneskôr ku momentu podpísania protokolu o odovzdaní hnuteľných vecí a za jeho prítomnosti skontrolovať stav hnuteľných vecí. Pokiaľ sa protokol nevyhotovuje, je objednávateľ povinný vadu veci oznámiť poskytovateľovi bezprostredne pri jej prevzatí, inak sa má za to, že vec je bezvadná. Na základe takto vyhotoveného protokolárneho záznamu môže poskytovateľ po uzavretí škodnej udalosti poskytnúť objednávateľovi odstránenie vady hnuteľnej veci, zľavu z dohodnutej odmeny za poskytnuté služby alebo v prípade neodstrániteľných vád nahradiť objednávateľovi škodu takto vzniknutú podľa miery zavinenia. Pre účel posúdenia nároku objednávateľa na náhradu vzniknutej škody pri poskytovaní služby je objednávateľ povinný predložiť poskytovateľovi nadobúdací doklad od poškodenej, zničenej alebo stratenej hnuteľnej veci.
Po poskytnutí služby poskytovateľom bude objednávateľovi vyúčtovaná odmena, pokiaľ sa strany nedohodnú v zmluve inak.
Objednávateľ je povinný zaplatiť vopred dohodnutú odmenu za poskytnuté služby prevodom na bankový účet poskytovateľa, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Odmena za poskytnuté služby sa považuje za zaplatenú v momente, keď je poskytovateľovi pripísaná na jeho bankový účet alebo odovzdaná k rukám poskytovateľa, príp. ním poverenej osoby.
Čl. 6
Podmienky poskytnutia služby Požičovňa (nájom strojov a náradia)
Objednávateľ sa zaväzuje používať predmet nájmu len pre vlastnú potrebu, t.j. nesmie ho v čase trvania nájomného vzťahu dať do užívania tretej osobe odplatne ani bezodplatne bez súhlasu prenajímateľa. Ak objednávateľ túto povinnosť poruší, je poskytovateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. Objednávateľ nesmie odstrániť, poškodiť alebo zakryť logo poskytovateľa. V prípade porušenia tejto povinnosti je objednávateľ povinný nahradiť poskytovateľovi vzniknutú škodu.
Objednávateľ je oprávnený užívať predmet nájmu po dobu stanovenú v zmluve.
Miestom užívania predmetu nájmu je miesto dohodnuté medzi objednávateľom a poskytovateľom.
Objednávateľ podpisom zmluvy potvrdzuje prevzatie predmetu nájmu. Zároveň o odovzdaní predmetu nájmu do nájmu a o prevzatí predmetu nájmu z nájmu podpíšu zmluvné strany odovzdávací protokol do nájmu a preberací protokol z nájmu. Predmet nájmu sa po ukončení nájmu považuje za vrátený až podpisom preberacieho protokolu z nájmu.
Nájomné sa stanovuje podľa cenníka poskytovateľa platného v čase vzniku nájomného vzťahu.
Poskytovateľ je povinný pri vzniku nájmu odovzdať objednávateľovi predmet nájmu čistý a spôsobilý užívania. Poskytovateľ zaisťuje na svoje náklady revízie a kontroly predmetu nájmu.
Objednávateľ je povinný platiť nájomné až do vrátenia predmetu nájmu poskytovateľovi. V prípade straty, zničenia, odcudzenia predmetu nájmu alebo poškodenia majúceho za následok nemožnosť užívať predmet nájmu je objednávateľ povinný platiť nájomné, pokiaľ’ stratu, zničenie, odcudzenie predmetu nájmu alebo poškodenie majúce za následok nemožnosť užívať predmet nájmu neohlási poskytovateľovi.
V prípade omeškania objednávateľa so zaplatením nájomného sa tento zaväzuje zaplatiť poskytovateľovi zákonné úroky z omeškania podľa osobitného právneho predpisu.
Poskytovateľ je oprávnený jednostranne započítať svoje pohľadávky, ktoré má voči objednávateľovi s kauciou, ktorú objednávateľ zložil pri uzatvorení zmluvy.
Poskytovateľ môže vypovedať nájom v prípade, ak objednávateľ poruší povinnosť užívať predmet nájmu obvyklým alebo doporučeným spôsobom alebo objednávateľ neoznámi poskytovateľovi poškodenie, stratu, odcudzenie alebo zničenie predmetu nájmu najneskôr do 2 pracovných dní odkedy prišlo k tejto udalosti alebo objednávateľ nedodrží predpísané úkony pravidelnej údržby a obsluhy predmetu nájmu alebo objednávateľ inak podstatne poruší zmluvu alebo právne predpisy vzťahujúce sa k predmetu nájmu alebo jeho obsluhe a bezpečnosti práce s ním alebo objednávateľ prenechá predmet nájmu bez písomného súhlasu poskytovateľa do užívania tretej osobe. Výpoveď zašle prenajímateľ’ na adresu nájomcu uvedenú v zmluve.
Objednávateľ zodpovedá za to, že predmet nájmu používa v súlade s účelom, na ktorý je určený, zodpovedá za dodržiavanie príslušných predpisov bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, zodpovedá za to, že predmet nájmu je prevádzkovaný odbornou obsluhou a v zmysle návodu na obsluhu a údržbu, technických podmienok a platných noriem na prevádzku.
Objednávateľ prehlasuje, že bol pri preberaní predmetu nájmu oboznámený s jeho obsluhou a údržbou.
Objednávateľ je povinný umožniť kedykoľvek poskytovateľovi prístup k predmetu nájmu za účelom vykonania kontroly a to bez zbytočného odkladu, v opačnom prípade je povinný nahradiť všetky náklady a škody, ktoré vzniknú poskytovateľovi v súvislosti s omeškaním nájomcu.
Objednávateľ zabezpečuje na svoje náklady pohonné hmoty, resp. iný druh energie a mazadlá v zmysle technickej dokumentácie a odporúčaní poskytovateľa, kvalifikovanú a odborne spôsobilú obsluhu, technickú zmennú údržbu.
Objednávateľ je povinný bezodkladne písomne oznámiť poskytovateľovi poškodenie, zničenie, stratu alebo odcudzenie predmetu nájmu. Zodpovednosť objednávateľa za akúkoľvek škodu vzniknutú na predmete nájmu alebo v priamej súvislosti s predmetom nájmu vzniká okamihom prevzatia predmetu nájmu a zaniká okamihom vrátenia predmetu nájmu poskytovateľovi. Objednávateľ je tiež povinný užívať predmet nájmu tak, aby nedošlo k jeho strate, zničeniu, poškodeniu, odcudzeniu alebo zneužitiu tretími osobami a za tým účelom vykonať všetky účinné opatrenia.
Objednávateľ je povinný zdržať sa užívania predmetu nájmu spôsobom, ktorý je v rozpore s bezpečnostnými, požiarnymi, ekologickými, hygienickými a inými Všeobecne záväznými právnymi predpismi. Ak v dôsledku porušenia tejto povinnosti zo strany objednávateľa vznikne na predmete nájmu alebo v súvislosti s predmetom nájmu škoda, zodpovedá za ňu v plnom rozsahu objednávateľ, a poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy.
Objednávateľ je povinný zdržať sa vykonávania akýchkoľvek zmien alebo technických úprav na predmete nájmu. V prípade porušenia tejto povinnosti je poskytovateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť. Úhradu nákladov s tým spojených môže objednávateľ požadovať len vtedy, pokiaľ’ sa poskytovateľ na takúto úhradu písomne zaviazal.
Objednávateľ je povinný pri skončení nájmu vrátiť predmet nájmu poskytovateľovi v stave zodpovedajúcom dojednanému spôsobu užívania veci vyčistený, so všetkým príslušenstvom, dokladmi, kľúčmi a podkladmi podľa pokynov určených poskytovateľom a na miesto ním určené. Ak objednávateľ túto povinnosť poruší, zodpovedá za škodu tým vzniknutú.
Čl. 7
Ukončenie zmluvy
Zmluvu možno ukončiť dohodou strán, odstúpením od zmluvy, zaplatením odstupného zo strany objednávateľa. Zmluva zaniká uplynutím doby, na ktorú bola uzatvorená.
Strany sú oprávnené odstúpiť od zmluvy len zo zákonného alebo zmluvného dôvodu uvedeného v týchto VOP. Odstúpenie musí mať písomnú formu a musí byť doručené druhej strane, inak je neplatné. V prípade odstúpenia objednávateľa od zmluvy musí odstúpenie okrem podmienok uvedených v predchádzajúcej vete obsahovať aj konkrétny dôvod odstúpenia, inak je neplatné.
Poskytovateľ je okrem dôvodov uvedených v týchto VOP, oprávnený odstúpiť od zmluvy aj pri podstatnom porušení zmluvy zo strany objednávateľa, za ktoré sa v zmysle týchto VOP považuje omeškanie objednávateľa so splnením svojho peňažného záväzku v lehote jeho splatnosti, pokiaľ sa objednávateľ so zaplatením svojho peňažného záväzku omeškal viac ako 10 kalendárnych dní, a to aj bez potreby osobitnej výzvy zaslanej objednávateľovi. Tým nie je dotknutý nárok na náhradu škody, ktorú sa objednávateľ zaväzuje poskytovateľovi po jej vyúčtovaní zaplatiť.
Čl. 8
Záverečné ustanovenia
Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu týchto všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto všeobecných obchodných podmienkach je splnená ich umiestnením na internetovej stránke poskytovateľa
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka vo vzťahu k podnikateľom v zmysle § 2 Obchodného zákonníka v platnom znení, ustanoveniami Občianskeho zákonníka vo vzťahu ku fyzickým osobám nepodnikateľom/spotrebiteľom a ďalšími príslušnými právnymi predpismi (ako napr. zákony o ochrane spotrebiteľa – č. 250/2007 Z.z.).
Objednávateľ zaslaním akceptácie cenovej ponuky poskytovateľovi alebo podpísaním písomnej zmluvy medzi poskytovateľom a objednávateľom, podľa toho, ktorá z týchto skutočností nastane skôr, potvrdzuje, že si tieto všeobecné obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí.